Thailand paradis #3

Thailand paradis #4

Sidste dag på Krabi inden vi drager videre til Koh Lanta. Det er helt ok. Selvom her er lækkert ind en anden verden, uden den mindste finger at sætte på noget som helst, er vi klar til at se noget andet. Jeg er dog virkelig spændt på at inspicere det nye sted vi skal bo, for der skal alligevel noget til at toppe den her lille oase hvor vi nu befinder os. Alt spiller ligesom bare her og med en baby på slæb, er det nr. 1 på vigtigheds listen. Vi bliver hentet kl. 9.30 i morgen og fragtet til Ao Nang, hvorfra vi skal med færge til Lanta. Jeg glæder mig ret meget til at sejle og glo ned i et hav der er ligeså blåt som Grys øjne. Hvad vi gør når vi lander på en ny ø, må tiden vise. Jeg tænker, at der er rig mulighed for taxa transport og ellers må vi jo hyre en elefant. Den tid, den glæde.

ALLE vil røre og snakke med Gry – hun lader ikke til at have noget problem med et – tværtimod

Dagen i går blev brugt på intet andet end fuldtids dasning. Vi placerede os i strand restauranten, hvor vi, uden at nogen løftede et bryn eller rynkede en pande, beslaglagde 3 borde. Så var der både plads til at tørre vådt badetøj, spise mad og skifte tøj på Gry. Der var ikke særlig mange mennesker, så vi optog altså ikke andres mulighed for at slå røven i sædet. Jeg er på mange måder allerede vild med Thailand. Der er den helt indlysende grund til min begejstring – varmen, palmerne, det lyseblå vand og de hvide strande. Men så er der også gæstfriheden, service niveauet, overbærenheden, de der vandspulere ved siden af toilettet i stedet for papir (må man få sådan en derhjemme?), optimismen og venligheden. Ja ja, jeg ved godt, at alle de her observationer er gjort med ’velhavende’ turist briller på, men sådan husker jeg også landet fra sidste gang jeg var i Thailand, hvor forholdene var knap så overdådige som nu. Nå, men vi dasede hele dagen, kun afbrudt af en masse badning, lure til den mindste og vitamin shakes til de største.

Jeg nåede også lige at vaske lidt tøj i går, mens Rob badede med Gry

Hen af eftermiddagen forduftede vi til vores eget lille helle, hvor vi puttede Gry til et sidste hvil. Vi har skabt et barn, der udelukkende sover halve timers lure. Meget sjældent sover hun 1-2 timer, altså lige på nær om natten, hvor hun sover steady. I går var en af de sjældne undtagelser. Hun gik stormkold i et 2 timers snork kl. 16, så jeg nåede både at få røde skuldre, bade med Robert i mere end 5 minutter, tale store tanker, arrangere en tur herned med de store børn om nogle år og føle mig virkelig heldig. Meget belejligt valgte Gry oven i købet, at gå kold midt i happy hour. Rob arrangerede derfor, med en af de søde tjenere, at de skulle komme med Mai Thais hvert 20. minut, til lår klaskende begejstring for undertegnede. Da kl. slog 18 og ungen stadig sov, besluttede vi, at vi hellere måtte vække hende, hvis alle skulle have en chance for noget nattesøvn.

Vi spiste en hurtig omgang aftensmad og da kl. nærmede sig 20, var det som om, at Gry atter var klar til en rejse ind i drømmeland. Hun faldt da også i søvn og vi gik i gang med resten af den film vi ikke fik set færdig i går, men da der var gået de famøse 30 min., var barnet klar til den helt store aftenfest. Det var ok. Hun havde et show klar, der kunne underholde hele øen og vi sad på første parket som de stolte forældre og nød forestillingen. Men øh, note to self:, det der med 2 timers eftermiddags lure behøver ingen gentagelse!

Beat this!

I morges stod vi alle op kl. 07, fik styr på de sidste detaljer om afrejse i morgen og ligeledes booket et sidste besøg hos den lille massøse i kælderen, til både Robert og mig. Jeg skal simpelthen prøve den der hovedmassage, der på kortet lyder som 1000 desserter i en behandling. Resten af dagen skal bare nydes med mindst mulig anstrengelse, udover pakning, der i sig selv godt kan være noget af en bedrift. Shit, man skal have meget lort med, når der er mini arving med på tur.

Tænk, i morgen er det allerede tid til ugens 5 vindere igen. Det.går.for.stærkt!