Thailand paradis #1

Thailand paradis #2

MORGENMAD!

…. with a view

God eftermiddag fra nirvana. Vi har i sandhed fundet paradis på jord og så har jeg ikke sagt for meget. Jeg ved ikke om det er stedet, eller mine lave forventninger til turen generelt, men alt går ligesom op i en højere enhed. (Se lige bort fra Gry, der i dette sekund ligger og vræler, fordi hun ikke gider nappe sin sene lur). Men altså, stedet vi er havnet er helt genialt. Her er roligt, smukt, tilpas overdådigt uden at være snobbet, venligt for børn uden at tendere Lalandia og så er her varmt og fredeligt.

Gry og hendes bedste ven

Ej, men hva’?

Hele dagen i går brugte vi bare på at geare om til feriemode. Noget der normalt godt kan tage mig en uges tid, men som denne gang virker til at være ordnet på en sølle dag. Vores lille Gry klarer den nye verden til perfektion. Hun har en fest med at bade, spiser som hun plejer, lader ikke til at være specielt generet af varmen og i nat sov hun igen sine 11 timer, kun afbrudt af to fodringer. BLESS!

I morges stod alle mand op kl. 08 og røg i morgenbuffeten i ordentlig tid. Det tror jeg vi skal sætte os op til at gøre resten af dagene her, for udvalget var overdådigt og lækkert, modsat i går hvor tag selv rummet mindede lidt om Paris Hilton, efter en våd nat – lidt ussel og afdanket. Efter morgenmad røg Gry i sin klapper og hakkede dagens første lur, mens jeg sad med fødderne i en pool kant og slikkede de tidlige stråler i mig. Robert forduftede for en kort bemærkning andetsteds hen.

Der sad jeg – på den lille vandskammel

Her på stedet har de en ret lækker spa afdeling og i går aftes bookede vi en massage til os hver. Rob kl. 10 og mig kl. 12. Egentlig har jeg det lidt ambivalent med det. Jeg følte mig lidt som en herskerinde, da jeg kom vraltende i al min overflod af dødeligt flæsk, smed mig på madrassen og ventede på, at den spinkle, lille dame skulle gå i gang. Omvendt er det jo det de laver dollars på og et respekteret erhverv, som så meget andet. Måske er det fordi det koster latterlige 150 kr. for en hel time, at det knaser lidt i samvittigheden, eller også er det bare fordi min tankegang er skruet helt forkert sammen. I Danmark hæver jeg jo ikke et øjenbryn, når jeg ligger mig i stolen til min ansigtsbehandling. NÅ, men holy macrel det var nice. Nok var hun ikke større end en lakridspibe, den lille massøse, men hun kunne trylle, kunne hun. Hun æltede, masede, asede, bøjede, strakte og gjorde ved og jeg følte lidt, at de 9 måneders belastning med Gry i kroppen, blev presset ud af mig. Da hun afsluttede med en 10 min. lang hovedbundsmassage, var jeg lige ved at skide på madrassen. Pardon my french, men hold nu kæft, hvor var det godt. Jeg MÅ så absolut prøve den behandling der ikke involverer andet end hoved pilleri, inden vi rejser herfra. Helt ærligt, for 200 kr. er det som at stjæle slik fra børn jo.

…. og der lå jeg så bagefter, på den lille madras

Efter en time i himmerige slentrede jeg helt salig tilbage til min mand og lille arving, der var i gang med at plaske i poolen. Alle sultne og tørstige smuttede vi ned i strand restauranten, for at få lidt frokost og en vitamin shake. De kan fandme deres kram udi forkælelse hernede! Solen er hidsig i dag, så vi forduftede hurtigt tilbage på værelset, for at få lidt skygge og kunstig, kølig brise. Mens Robert kæmpede med Gry, svømmede jeg rundt i den øde pool og nød solen fra det dulmende vand.

Rob og jeg havde haft syg griner på inden vi tog afsted, over en video der florerede på facebook, hvor babyer plaskede rundt med de her halskraver. Da vi så en i den lille shop der er på stedet, måtte vi simpelthen prøve. Ungen elsker den! Hun kan selv ligge og flyde rundt og har en fest med det.

Den der vitamin shake – kokos, ananas, æble og ingefær – that’s it!

Mine!

Snart er det aftensmads tid og så skal den lille snips i seng. Dag 2 i ferieland er dermed snart ovre. Godt at vi har masser af dage igen. Den her ferie kunne godt indtage plads på top 3 over bedste ferier. Ever!